اکثر کسب و کارها فرض را بر این می‌گذارند که بازاریابی فقط به معنی تبلیغات برای جذب مشتری است. اما همانطور که ما در مقالۀ بازاریابی چیست گفتیم، بازاریابی مفهومی بسیار گسترده‌ است و تمام بخش‌های یک کسب و کار را در بر می‌گیرد. چه بخش‌هایی؟ اینجاست که مفهومی به نام آمیخته بازاریابی مطرح می‌شود. یک مدل بازاریابی که به شما کمک می‌کند کسب و کار خود را بهتر بشناسید، مدیریت کنید و در نهایت، به هدف دل‌خواهتان – که می‌تواند یا سود بیشتر باشد - برسید.

ما در این مقاله می‌خواهیم نگاهی کامل به مدل آمیخته بازاریابی و کتاب بازاریابی دیجیتال داشته باشیم، در مورد اجزای اصلی این مدل (یعنی 4 پی اصلی)، تحولات آن (یعنی توسعه به مدل‌های 7 پی، 8 پی و 15 پی)، و مدل جایگزینی به نام 4c آمیخته بازاریابی که بیشتر به درد بازاریابی اینترنتی می‌خورد صحبت کنیم. در نهایت هم خواهیم دید که چطور به کمک آمیزه بازاریابی می‌توانید یک استراتژی جامع و کاربردی برای بازاریابی کسب و کار خود تدوین کنید.

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) چیست؟
بازاریابی کسب و کار شما فقط یک جنبه ندارد. در واقع، آمیزه‌ای از مسائل مختلف است که اگر در کنار هم درست مدیریت شوند، به رشد کسب و کار شما کمک می‌کنند. به مجموعۀ این مسائل، آمیخته بازاریابی (یا همان آمیزه بازاریابی) گفته می‌شود.

بگذارید همین‌جا خیالتان را راحت کنم: آمیخته بازاریابی اصلاً چیز پیچیده‌ای نیست. در واقع، هر کسب و کاری با بخش‌های مختلف آمیخته بازاریابی سر و کار دارد، بدون آنکه لزوماً این مفهوم را بشناسد. مثلاً قیمت‌گذاری یکی از اجزای این آمیخته است. مساله‌ای که همه ما در کسب و کار خودمان باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم. با این حساب، شاید بپرسید که شناختن آمیخته بازاریابی و اجزای آن چه دردی از ما دوا می‌کند؟

کتاب سئو 2019

مزایای شناخت و استفاده از آمیخته بازاریابی چه هستند؟
با شناخت درست آمیخته بازاریابی:

شما نگاهی جامع‌ و یکپارچه به بازاریابی شرکت خود خواهید داشت.
بخش‌های مختلف بازاریابی شما هماهنگی بیشتری پیدا می‌کنند.
مطمئن خواهید بود که تمام جوانب بازاریابی کار خود را در نظر گرفته‌اید.
امکان طراحی یک استراتژی بازاریابی کامل را پیدا خواهید کرد.
می‌توانید بخش‌های مختلف استراتژی بازاریابی خود را به خوبی کنترل کنید.

منبع: نوین


دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ,آمیخته ,بخش‌های ,خواهید ,استراتژی ,نگاهی ,آمیخته بازاریابی ,بخش‌های مختلف ,استراتژی بازاریابی ,آمیزه بازاریابی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

tehir سایت فلزیاب فروشگاه کولرگازی مهندسین شیمی ثبت پایتخت 396 دکتر سحر میرآبا، جراح-دندانپزشک عروسی