هویت به هر پدیده ای کمک می‌کند تا نسبت به دیگران متمایز باشد. اکنون این موضوع درباره کسب و کارها هم صدق می‌کند. هویت بصری دقیقا همان چیزی است که کسب و کار شما را نسبت به رقبا متمایز کرده و شکل خاص کسب و کارتان را هویدا می‌کند.

با توجه به نقش پررنگ طراحی هویت بصری برند همراه ما باشید تا اطلاعات کاربردی و مهمی درباره نقش هویت بصری و تاثیر آن در برند سازی به شما ارائه دهیم.

بهترین کتاب بازاریابی

با هویت بصری، بهترین جلوه از برند خود را بسازید!

کفش، شلوار، لباسی که به تن دارید و حتی مدل موی شما هویت شخصی شما را می‌سازد. هویت بصری برند شباهت بسیاری به هویت شخصی ما دارد که باعث می‌شود تا برند ما در ذهن مخاطب ثبت شود. در واقع، هویت بصری بر روی بخش دیداری افراد تاثیر می‌گذارد و نشان دهنده ی صلابت و یکپارچگی کسب و کار و یا برندها است. هویت بصری دیدگاه و ذهنیت مخاطبین از شما را شکل می دهد و اثرگذاری آن زمانی مهم می شود که یادآور محصول و یا خدماتی با کیفیت و با ارزش باشد.

هویت بصری شامل مجموعه عناصر مختلفی است که به شکلی تصویری نما و ذهنیتی جذاب در مخاطب ایجاد می کند. نام تجاری، نشان تجاری و یا همان لوگو، رنگ سازمانی بخشی مهم از مجموعه هویت بصری هستند. که از میان اینها نشان تجاری به شکلی ویژه تر در ذهن ها نقش می بندد. نشان تجاری خود شامل بخش‌هایی مثل تایپوگراف، پیکتوگرام و مونوگرام  است که هر برند و کسب و کاری نسبت به نیاز خود بخش مناسب را برای طراحی انتخاب می کند.

طراحی هویت بصری بر روی چه پایه‌هایی صورت می‌گیرد؟

موارد متعددی برای تعیین هویت بصری برند وجود دارند. لوگو، انواع و اقسام اوراق اداری (سربرگ، کارت ویزیت و پاکت)، ابزارهای بازاریابی (کاتالوگ، بروشور، پوستر) و ابزارهای بازاریابی دیجیتال (رابط کاربری وب سایت، و یونیفرم تبلیغات شبکه های اجتماعی) همچنین بسته بندی محصولات از عناصر تشکیل دهنده هویت بصری هستند که طراحان متخصص با ارائه طرح هایی جذاب، خلاقانه و یکپارچه نقش پر رنگی در موفقیت برندها دارند.

در این بین عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هم به عنوان یکی از مهم ترین رسانه های هویت بصری نقش تعیین کننده ای دارد. عکسهای تبلیغاتی از محصولات و یا خدمات یک مجموعه که در بخش های مختلف هویت بصری کاربرد دارد نقشی غیر قابل انکار در برندسازی کسب و کارها ایفا می کند.

 یکی از مهمترین نکات در تهیه هویت بصری، طراحی خلاقانه و اثر گذار عناصر بصری است. به همین دلیل بی توجهی به کوچک ترین اجزای تاثیر گذار در برند سازی سبب می‌شود تا هویت بصری برند به طور موثر واقع نشود. پس برای طراحی اصولی هویت یک برند بهتر است به اصول طراحی توجه و دقت لازم شود. در ادامه پایه‌های اساسی طراحی موفق هویت بصری معرفی می شود.

1 – بخش مهمی از هویت بصری برند به رنگ سازمانی باز می‌گردد. استفاده از رنگهای مختلف در طراحی هویت بصری باعث می شود یکپارچگی طرح ها از بین برود و بعنوان ضعفی بزرگ در طراحی مشهود باشد.

2 – نشان تجاری یا لوگو یکی از بخش های هویت بصری است، اما نقش بسیار مهمی در ساختار تمام اجزای هویت بصری برند دارد. نشان تجاری اهمیت بسیاری در برندسازی خواهد داشت چرا که اولین نماد مجموعه و یا برند شما در ذهن مخاطب است.

3 – هویت سازمانی (ست اوراق اداری) هم یکی دیگر از عناصر در طراحی هویت بصری است که نقش ویژه ای در مکاتبات بین سازمانی دارد.

4 – بسته بندی محصولات تاثیر گذارترین بخش هویت بصری در برندسازی، بازاریابی و است و لازم است توجه ویژه ای در طراحی بسته بندی محصولات خود داشته باشید.

5 – وب سایت، گاه آنلاین کتاب و شبکه های اجتماعی بعنوان فضای بازاریابی دیجیتال در سالهای گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده .طراحی یکپارچه رابط کاربری سایت هم بخشی از طراحی هویت بصری است که لازم است با توجه به سایر طرح و رنگهای تعریف شده هویت برند طراحی و اجرا شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا


دیجیتال مارکتینگ هویت ,بصری ,طراحی ,برند ,نشان ,بازاریابی ,هویت بصری ,بصری برند ,طراحی هویت ,نشان تجاری ,بسته بندی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

× المیـــــــرا فـرحــــــی × شرکت خرید و فروش فلزیاب 09102191330 Exposedsub leonard822psh1t Page مجله هنری نومزه گل سنگ گل سنگ Darkness پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان